دعا اذکار خاص نماز ختم قرآن مجرب سوره آیه ذکر صلوات ادعیه حاجت توسل روزه نفرین - اللهم صل علی محمد و آله بعدد ما احاط به علمک

دعا اذکار نماز مجرب دعاهای خاص ارتباط با خدا - دانلود سخنرانی رائفی پور حسن عباسی ازغدی قرائتی قرآن ( نرم افزار قرائت ترتیل ) - سخنرانی ( مصباح یزدی ، پناهیان ، دکتر حسن عباسی ، رائفی پور ، قرائتی ، عالی ، بها الدینی ، خاتمی ، بهجت ،رسایی مداحی محمود کریمی

دعا اذکار خاص نماز ختم قرآن مجرب سوره آیه ذکر صلوات ادعیه حاجت توسل روزه نفرین - اللهم صل علی محمد و آله بعدد ما احاط به علمک

دعا اذکار نماز مجرب دعاهای خاص ارتباط با خدا - دانلود سخنرانی رائفی پور حسن عباسی ازغدی قرائتی قرآن ( نرم افزار قرائت ترتیل ) - سخنرانی ( مصباح یزدی ، پناهیان ، دکتر حسن عباسی ، رائفی پور ، قرائتی ، عالی ، بها الدینی ، خاتمی ، بهجت ،رسایی مداحی محمود کریمی

ختم دعای شیبه هذلی جهت گشوده شدن هشت در بهشت ختم دعای شیبه هذلی جهت گشوده شدن هشت در بهشت

کلینی و ابن بابویه و دیگران با سند های معتبر از حضرت امام  محمد باقر علیه السلام روایت کرده اند که شبیه

هذلی به خدمت حضرت رسول صل الله علیه و آله آمدو گفت : یا رسول الله من پیر شده ام و قوه ام وفا نمی کند

به اعمالی که قبل از این خود را به آن عادت داده بودم از نماز و روزه و حج و جهاد پس مرا تعلیم کن کلامی که

خدا مرا به آن نفع بخشد و بر من سبک و آسان باشد .

حضرت فرمودند : هر گاه از نماز صبح فارغ شوی ده مرتبه بگو :

سُبْحَانَ‏ اللَّهِ‏ الْعَظِیمِ‏ وَ بِحَمْدِهِ‏ لَا حَوْلَ‏ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏ الْعَلِیِ‏ الْعَظِیمِ‏

تا خدا به تو به برکات این دعا از کوری و دیوانگی و خوره و پیسی و پریشانی و خرف شدن عافیت دهد .

شبیه گفت : یا رسول الله این برای دنیای من است . برای آخرت من چیزی بفرما . فرمودند : بعد از هر نماز بگو

اللَّهُمَّ اهْدِنِی مِنْ عِنْدِکَ وَ أَفِضْ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ انْشُرْ عَلَیَّ مِنْ رَحْمَتِکَ وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ مِنْ بَرَکَاتِکَ

سپس حضرت فرمودند : اگر بر این مواظبت کنی و عمدا تا وقت ترک نکنی وقتی به صحرای محشر در می آیی

هشت در بهشت برای تو گشوده می شود و از هر دری که می خواهی داخل شوی

 

منبع : ثواب الاعمال ص 145

 

دعای جامع دنیا و آخرت دعای جامع دنیا و آخرت دعای جامع دنیا و آخرت دعای جامع دنیا و آخرت دعای جامع دنیا و آخرت

ار عمرو بن ابی المقدام روایت شده است که گفت : حضرت صادق علیه السلام املاء کرد بر من این دعا را

و این دعا جامع دنیا و آخرت است می گویی بعد از حمد و ثنای خداوند عزوجل :

 

اللَّهُمَ‏ أَنْتَ‏ اللَّهُ‏ لا إِلهَ‏ إِلَّا أَنْتَ‏ الْحَلِیمُ‏ الْکَرِیمُ‏ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ  وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ‏ الْواحِدُ

الْقَهَّارُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْمَلِکُ الْجَبَّارُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الرَّحِیمُ الْغَفَّارُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ‏ شَدِیدُ

الْمِحالِ‏ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ‏ الْکَبِیرُ الْمُتَعالِ‏ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ‏ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ

الْمَنِیعُ الْقَدِیرُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْغَفُورُ الشَّکُورُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْحَمِیدُ الْمَجِیدُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا

أَنْتَ‏ الْغَفُورُ الْوَدُودُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْحَنَّانُ الْمَنَّانُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْحَلِیمُ الدَّیَّانُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا

أَنْتَ الْجَوَادُ الْمَاجِدُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْوَاحِدُ الْأَحَدُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْغَائِبُ الشَّاهِدُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ

إِلَّا أَنْتَ الظَّاهِرُ الْبَاطِنُ وَ أَنْتَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ‏ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلِیمٌ تَمَّ نُورُکَ فَهَدَیْتَ وَ بَسَطْتَ یَدَکَ فَأَعْطَیْتَ رَبَّنَا

 وَجْهُکَ أَکْرَمُ الْوُجُوهِ وَ جِهَتُکَ خَیْرُ الْجِهَاتِ وَ عَطِیَّتُکَ أَفْضَلُ الْعَطَایَا وَ أَهْنَؤُهَا تُطَاعُ رَبَّنَا فَتَشْکُرُ وَ تُعْصَى رَبَّنَا فَتَغْفِرُ

 لِمَنْ شِئْتَ تُجِیبُ الْمُضْطَرِّینَ وَ تَکْشِفُ السُّوءَ وَ تَقْبَلُ التَّوْبَةَ وَ تَعْفُو عَنِ الذُّنُوبِ‏ لَا تُجَازَى أَیَادِیکَ وَ لَا تُحْصَى نِعَمُکَ

وَ لَا یَبْلُغُ مِدْحَتَکَ قَوْلُ قَائِلٍ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ رُوحَهُمْ وَ رَاحَتَهُمْ وَ سُرُورَهُمْ وَ

أَذِقْنِی طَعْمَ فَرَجِهِمْ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ

النَّارِ وَ اجْعَلْنَا مِنَ الَّذِینَ‏ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ‏ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ وَ اجْعَلْنِی مِنَ‏ الَّذِینَ صَبَرُوا وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ‏ وَ ثَبِّتْنِی‏

بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ وَ بَارِکْ لِی فِی الْمَحْیَا وَ الْمَمَاتِ وَ الْمَوْقِفِ وَ النُّشُورِ وَ الْحِسَابِ وَ

الْمِیزَانِ وَ أَهْوَالِ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ سَلِّمْنِی عَلَى الصِّرَاطِ وَ أَجِزْنِی عَلَیْهِ وَ ارْزُقْنِی عِلْماً نَافِعاً وَ یَقِیناً صَادِقاً وَ تُقًى وَ

بِرّاً وَ وَرَعاً وَ خَوْفاً مِنْکَ وَ فَرَقاً  یُبْلِغُنِی مِنْکَ زُلْفَى وَ لَا یُبَاعِدُنِی عَنْکَ وَ أَحْبِبْنِی وَ لَا تُبْغِضْنِی وَ تَوَلَّنِی وَ لَا تَخْذُلْنِی

وَ أَعْطِنِی مِنْ جَمِیعِ خَیْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ مَا عَلِمْتُ مِنْهُ وَ مَا لَمْ أَعْلَمْ وَ أَجِرْنِی مِنَ السُّوءِ کُلِّهِ بِحَذَافِیرِهِ مَا عَلِمْتُ

مِنْهُ وَ مَا لَمْ أَعْلَمْ‏

 

 

منبع : کافی ج ۲ ص ۵۸۴

 

هدیه ای از سوی خدای عزوجل هدیه ای از سوی خدای عزوجل هدیه ای از سوی خدای عزوجل

ابن عباس گوید: على بن ابى طالب روى به پیغمبر آورد و چیزى از آن حضرت خواست پیغمبر باو فرمود: یا على بآن

که مرا پیغمبرى بحق (براى مردم) فرستاد سوگند که نزد من هیچ از کم و بیش نیست ولى تو را چیزى مى‏آموزم

 که دوست من جبرئیل براى من آورد و گفت یا محمد این هدیه‏اى است از نزد خداى عز و جل که تو را بآن گرامى

داشته و به هیچ کس از پیغمبران پیشین این هدیه را نداد و آن نوزده جمله است که هر دلسوخته و هر مصیبت

زده و هر اندوهناک و هر غمناک و هر کسى که در خطر دزد و آتش‏سوزى باشد آن‏ها را بخواند و هر بنده‏اى که از

پادشاهى بترسد آن کلمات را بگوید خداوند براى او وسیله رهائى فراهم سازد و آن نوزده جمله است که چهار

جمله آن بر پیشانى اسرافیل نوشته شده و چهار جمله‏اش بر پیشانى میکائیل و چهار جمله بر گرداگرد عرش و

چهار جمله‏اش بر پیشانى جبرئیل و سه کلمه آن در جایى که خدا خواسته است على ابن ابى طالب عرض کرد:

یا رسول اللَّه چگونه‏ آن‏ها را بخوانیم؟ فرمود: بگو

 

 

یَا عِمَادَ مَنْ‏ لَا عِمَادَ لَهُ‏ وَ یَا ذُخْرَ مَنْ لَا ذُخْرَ لَهُ وَ یَا سَنَدَ مَنْ لَا سَنَدَ لَهُ وَ یَا حِرْزَ مَنْ لَا حِرْزَ لَهُ وَ یَا غِیَاثَ مَنْ لَا

غِیَاثَ لَهُ وَ یَا کَرِیمَ الْعَفْوِ وَ یَا حَسَنَ الْبَلَاءِ وَ یَا عَظِیمَ الرَّجَاءِ وَ یَا عَوْنَ الضُّعَفَاءِ وَ یَا مُنْقِذَ الْغَرْقَى وَ یَا مُنْجِیَ الْهَلْکَى

یَا مُحْسِنُ یَا مُجْمِلُ یَا مُنْعِمُ یَا مُفْضِلُ أَنْتَ الَّذِی سَجَدَ لَکَ سَوَادُ اللَّیْلِ وَ نُورُ النَّهَارِ وَ ضَوْءُ الْقَمَرِ وَ شُعَاعُ الشَّمْسِ وَ

دَوِیُّ الْمَاءِ وَ حَفِیفُ الشَّجَرِ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَنْتَ وَحْدَکَ لَا شَرِیکَ لَکَ ثُمَّ تَقُولُ اللَّهُمَّ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا

 

 

که بطور مسلم از جاى خود برنخیزى تا اینکه دعاى تو مستجاب شود ان شاء اللَّه احمد بن عبد اللَّه گوید:

ابو صالح گفت: این دعا را به نابخردان نیاموزید.

 

 

منبع : الخصال ترجمه فهری ج ۲ ص ۶۰۷  و  ۶۰۸